divendres, de gener 05, 2007

Reader Trends

He anat a llegir els meus feeds amb el meu lector habitual, el Google Reader, i m'he trobat una nova utilitat: la pàgina Reader Trends.

He anat a veure què era:



Són tot d'estadístiques i dades curioses sobre els meus hàbits de lectura de feeds. No solament em diu quants feeds tinc, quants posts he llegit, a quants he posat estrella i quants n'he compartit. També tinc estadístiques de lectura per dies del mes, per hores del dia o per dies de la setmana.

Altres coses que podem veure:



Em diu quants apunts he llegit de cada feed i quin percentatge representa sobre el total d'apunts del feed. També puc veure a quants he posat estrella de cada feed i si n'he compartit. D'altra banda, també em mostra quins són els feeds que s'actualitzen amb més freqüència, quants apunts publiquen per dia i quin percentatge n'he llegit. I una curiositat: gràcies al llistat dels inactius he descobert una desena de feeds que no s'han actualitzat en un any.

La veritat és que de fer gràfiques i estadístiques en saben molt i ho fan molt bé. I m'agrada que ho comparteixin amb mi i m'ho facin saber. Són molt bons i jo una usuària fidel.

Però no podem ser igual de bons en tot. Quan som molt bons en una cosa segur que n'hi haurà una altra en què podrem millorar. Em pregunto quina serà la cosa en què Google haurà d'aprendre d'uns altres. Hi ha bloggers veïns que adverteixen que una excessiva tendència a la quantificació podria ser perjudicial en el procés de selecció de persones. Sabrà Google trobar el punt d'equilibri o començarà a patir les dificultats que comporten unes dimensions tan grans com les seves?


Update: També em mostra un cloud molt curiós amb les meves etiquetes (tags) que poso, tant les automàtiques com les manuals.


Julen acaba de publicar una carta als Reis amb dos tipus de funcionalitats que li agradaria que tinguessin els RSS. Jo crec que Google Reader respon força bé a la segona petició, la que permet seleccionar posts un cop llegits: podem posar "estrelles", tags, compartir-los... crec que està molt bé.

Pel que fa a la primera petició, la que permetria filtrar els feeds abans de llegir-los, em sumo a la veu de Julen. Espero des del primer dia que Google Reader em permeti fer cerques amb el seu meravellós cercador i pugui determinar quins són els feeds posts on trobaré allò que més m'interessa en un moment determinat.

Technorati tags :