diumenge, d’abril 16, 2006

TEMPUS natus est

Acaba de publicar-se un nou bloc sobre el temps. Es diu TEMPUS, forma part de Tendencias 21 i l'edita Mario Toboso.

Va publicar ahir el seu primer post, amb el que es presenta. És curiós, perquè porto tota la setmana pensant que el temps és un concepte que precisa que el revisem.


No sé si algú s'haurà fixat que a la barra lateral del meu bloc he dedicat un apartat al que en dic "conceptes emergents", on vaig col·leccionant aquelles noves paraules i expressions que vaig descobrint i que s'utilitzen per referenciar unes situacions i realitats que van apareixent recentment en la societat, directament o indirecta relacionades amb internet i les noves tecnologies.


Amb el concepte del temps, però, la situació és diferent perquè, tal com ens comentava Eduardo Martínez en el seu article "El tiempo es una cultura", es tracta d'una reflexió que va evolucionant des dels temps de Plató i encara continua oberta a noves interpretacions.


La idea de Mario Toboso de donar al bloc un enfocament interdisciplinar m'agrada força (filosofía, ciències socials, història, antropologia, psicologia, ciències cognitives, neurociències, biologia, física... promet molt!) i espero, tant de bo que arribi a ser font de transdisciplinarietat.


Dimarts passat vaig obrir un nou tag al meu reader sobre aquest tema. Deixo aquí publicat el clipping temàtic interactiu, que s'anirà actualitzant mitjançant els meus feeds.


My Live Clipping

Clipping atom feed


Technorati tags :