divendres, d’abril 14, 2006

Novetats

Sembla que ahir va ser el dia de les novetats:


Ja coneixia ajaxWrite, un processador de text online per llegir qualsevol document word, amb una interfície molt similar que permet treballar de la mateixa forma que amb el word, però amb força limitacions. Tanmateix, pel fet que existeix Writely, amb moltes més opcions, més compatibilitat i flexibilitat, possibilitat de compartir, publicar, etc. explica que no l'hagi utilitzat en absolut. Amb l'ajaxXLS tenim també un lector online per a documents excel, no permet editar (és un viewer), però que permet llegir correctament. En aquest format conec menys aplicacions online, així que és possible que el vagi provant.

Kiko és un calendari en ajax però que va començar amb moltes limitacions i resultava poc útil, així que quan vaig descobrir CalendarHub, m'hi vaig canviar. Ara Kiko s'ha actualitzat i força, i m'agrada que sembla que és compatible amb altres calendaris. El problema és que li han passat davant en el llançament, ara ha sortit el calendari de Google i m'anirà molt bé perquè utilitzo Gmail. Crec que segurament el que passarà serà que a poc a poc aniré passant de CalendarHub a Google Calendar.

AirSet és una idea interessant: una aplicació que permet importar i sincronitzar calendaris, correu, blogs, llistes de tasques, sms... A la seva web trobem:

AirSet Mobile Client Transforms Ordinary Mobile Phones Into Networked Smartphones.

AirSet http://www.airset.com is an innovative "Ajax" enabled web service that let's you network all of the important groups in your life in one place. Unlike groupware solutions dedicated to a single group, AirSet let's you share contacts, calendar, to-do lists, blogs, and weblinks with family, work, and social groups all in one place. Manage groups individually or work with all of your data. AirSet's BREW and J2ME clients transform mobile phones into networked smartphones by synchronizing with the web service to provide full access to your data on the go. Co-existing with existing solutions is core to the offering and AirSet provides free desktop synchronization to Microsoft Outlook and Palm Desktop Users can also subscribe, import and publish calendars in iCal format.



La mala notícia és que de moment solament operen amb telefonia americana, contemplen molts operadors, sí, però cap dels nostres. Ara bé, quan he entrat m'he trobat amb una sorpresa: resulta que també contemplen Skype! sí, sí, l'universal Skype.



Amb tot, la notícia del dia ha estat el Google Calendar. I és que Google és molt Google. Fem un repàs: des que vaig descobrir el cercador, a poc a poc el vaig anar utilitzant més i més per a tot. Ara bé, quan em vaig enamorar va ser amb l'arribada del Gmail. Avui utilitzo a més a més el Google news, el Blogger i el Google Reader... segur que no trigaré a utilitzar el Google Calendar. Em pregunto si hauria conegut la web 2.0 sense conèixer Google? uhmmm....

My Live Clipping

Technorati tags :