dimecres, de setembre 20, 2006

Ús pràctic de Gmail

Aquest serà el primer d'una sèrie de posts que enceto aquí per anar contant la meva experiència i de quina forma utilitzo aquest servei de correu electrònic.

Des que vaig decidir que volia alliberar-me i volia un correu online, que vaig començar una peregrinació més o menys penosa i quan per fi pensava que ja tenia allò que necessitava de mans de Yahoo, ve el meu amic Xavi i em diu "vols una invitació de Gmail?". Jo ni sabia què era, però com ja havia adquirit certa experiència fent "proves" i a més a més m'ho oferia Xavi... vaig acceptar!

Gmail em va seduir des del primer moment... sense cap mena de dubte, però a més a més ha anat millorant amb el temps. Així que ho tinc clar: a tothom recomano el mateix i vaig repartint invitacions entre amics i coneguts (si en vols una només cal que m'ho diguis i em deixis el teu e-mail actual, ho pots fer en l'espai de comentaris). A tothom agrada Gmail i un cert nombre de persones em diu que és perquè t'ofereix 2.7 GB d'espai i et filtra tot el Spam.

Sí, són dues característiques molt importants, però no són les úniques. Gmail té algunes altres virtuts, com per exemple, el fet que et permet cercar els teus correus de la mateixa forma que faries qualsevol cerca a internet; agrupa automàticament els correus quan es responen uns als altres; no utilitza carpetes sino etiquetes de forma que no es dupliquen els correus...

Sí, sí, una filosofia molt bonica
-pots pensar-, però a mi què si l'únic que necessito és rebre i enviar e-mails?

Precisament això és el que aniré explicant aquí: com m'ha ajudat Gmail per tal d'organitzar-me millor. Fent un repàs ràpid, penso que puc començar amb els següents temes:

  • Com sé quines etiquetes necessito jo en concret
  • Com i quan puc automatitzar l'assignació d'etiquetes
  • Com utilitzar tasques i recordatoris
  • Més utilitats del calendari
  • Visualitzar és més ràpid que guardar
  • ...
Aquest llistat és només una guia oberta modificable en tot moment. Si vols que comentem algun tema en concret, deixa un comentari.

Enllaços:

Centro asistencia Gmail
Grupo Ayuda Gmail
Recopilació de trucs en anglès sobre gmail. Via: Fermi San Nicolas


Technorati Tags: ,

2 comentaris:

Gino ha dit...

Aquesta noia te raó.
Ella em va invitar ja fa uns quans mesos i la veritat es que cada vegada estic mes enamorat ... de Gmail vull dir.
El seu filtre anti-Spam es per a mi una de les seves millors característiques. Abans treballava amb Terra (els Spam neixen i viuen allí), després amb Telefònica (be al inici però un cop et refredes tot son constipats). Amb Gmail la cosa a canviat. Sempre que miro la carpeta Spam em diu, "Enhorabuena, usted no tiene Spam". Cony, fins en castellà sona be.
Només desitjo que Google no es converteixi amb un monstre com Microsoft i ens acabem enganxant en les seves grapes.

Carme ha dit...

Hola Josep,
Moltes gràcies pel comentari... si per poc em fas pujar els colors...
No, de debò, espero que comentarem qualsevol cosa que creguem oportú i entre tots segur que trobem alguna bona opció.
Una abraçada.