dimarts, de gener 24, 2006

Clients de companyies aèries

"Con la iglesia hemos topado". Més d'una vegada sen's ha pogut acudir aquesta frase quan parlant amb algun intermediari surt el "No, és que això és cosa de la companyia aèria". I tu penses: ja no sé qui és el client aquí. Però és igual, que ja no aclariràs res. Sembla que podem reclamar a qui sigui excepte a una companyia aèria.

Espero que Enrique tingui més sort amb la seva "Carta abierta al Presidente de Air Europa". Com a mínim, veig que en un comentari li han deixat una adreça on poder reclamar. Si funciona crec que me l'apuntaré perquè seria tot un consol. És clar que finalment caldrà veure si ho assumirà la companyia, l'agència o qui (?). De forma particular, no deixo de pensar que si una empresa que forma part d'una corporació d'integració vertical com la que ens ocupa ha respost de la forma que ens explica Enrique, ja no sé quin futur li espera a la intermediació turística.


Personalment, estic veient que totes les companyies aèries actuen de forma semblant, així que en els meus viatges particulars ho tinc clar: sempre que puc, prefereixo les low-cost. D'entrada ja he pagat molt menys, amb la qual cosa és com si la indemnització la portés per endavant i a més a més, el risc que assumeixo el decideixo jo, no ho ha fet ningú en el meu lloc.

Les meves consultes preferides:

  • En un comentari a un post meu anterior ja em van aconsellar una web on poder consultar els trajectes de les diferents low-cost. Es tracta de Skyscanner, a més a més estan treballant en una beta que promet una versió propera molt millor.

  • I per als que no fan diferències entre les low-cost i les tradicionals, des del passat novembre tenim el primer search engine que ho permet: Dohop, una eina fantàstica perquè et permet obtenir gran quantitat d'informació per a cada trajecte en particular. Molt user-friendly, amb cinc minuts ja veus com funciona tot. També estan en fase de desenvolupament i aniran introduint millores properament.

Crec que la situació actual es deu, en part, al fet que la forma de portar aquest negoci no s'enten gaire per part del client particular. Les noves companyies i les possibilitats d'internet estan permetent que això vagi canviant. Quàntes idees i quàntes coses per fer!


2 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Carme,

Acabo de llegir el teu comentari sobre els low-cost i internet. Voldria afegir un parell de coses al tema.
La primera que a partir d'aquest estiu Ryanair cobrarà per maleta facturada (no obstant això, els preus continuaran sent molt competitius i apetecibles). Es podrà facturar per internet -uns 3 euros per maleta-(Air France ja factura per internet)o be de manera tradicional -uns 7 euros per maleta- (a la terminal).
I la segona és donar-te una altra adreça web de low-cost (encara que continuo creient que la de Skyscanner és molt millor): http://www.euroresidentes.com/viajes/vuelos_baratos.htm

Ens veiem

Carme ha dit...

Gràcies!!
En aquestes condicions potser valdrà la pena apuntar-nos l'adreça d'una web on ens donen tota mena de consells per a viatjar amb poc equipatge. Es tracta de One Bag i ens pot anar molt bé per agafar idees i organitzar-nos, des de què agafar, com empaquetar-ho, enllaços...