dimarts, de maig 09, 2006

Corporate Blogging? (primera part)

Avui he vist que hi ha qui considera els blogs com "una moda". Home, jo els he descobert tard, sí, però no seré l'última, encara queda més gent, molta més gent... i no m'imagino el futur més immediat sino amb més blogs. Fins i tot les clàssiques corporacions del sector secundari, també.

Per què? Perquè tot ha canviat, res no és com era, tot és diferent. A qui se li acudiria mirar-ho de la mateixa forma que abans? Avui Cringely citava a Einstein: "We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them." De vegades, però, la dificultat pot venir des de la mateixa identificació del problema. Per exemple, ja no podem parlar de les diferents empreses basant-nos en els seus productes. Cringely ens parla del sector tecnològic, però el mateix problema el va plantejar fa poc un company de classe amb el d'automoció:

"L'empresa japonesa Mazda produeix uns Fords Probe a Mitxigan, alguns d'aquests cotxes són exportats al Japó i venuts amb la marca Ford. Un cotxe utilitari de Mazda es fabrica a Ford de Louisville (Kentucky), i es ven a les botigues Mazda als EUA. Nissan fa un camió a Sant Diego, l'enssambla a una fàbrica Ford d'Ohio, amb peces soltes fabricades per Nissan a la seva fàbrica de Tenesse i comercialitzat per Ford i Nissan als EUA i al Japó. Així que ens queda una pregunta, a fer: Qui caram és Ford?, Nissan?, Mazda?"

Evidentment, haurem de canviar l'èmfasi si pretenem cercar alguna resposta. Però no ens despistem, que el canvi d'enfocament no significa que puguem oferir productes de menys qualitat, ni de bon tros, tot el contrari! Ara bé, potser que sí que hauríem de repassar què entenem per qualitat. La ASQ (Societat Americana per la Qualitat) trobo que ho resumeix molt bé:

"Our success in life largely depends upon our understanding of our customers -whether they are families or business partners- and being able to deliver on their expectations."

No es tracta de mesurar el que fem, sino el que rep el client i el que ell esperava. Ja ho tenim ben present, això? I no és cap moda.


Technorati tags :