dissabte, de febrer 25, 2006

Next'06

Divendres dia 17 vaig anar al Next'06. Dissabte no tenia connexió. Diumenge vaig acabar de llegir el llibre que havia encetat el dia anterior. I durant la setmana se m'ha endut completament una inèrcia voraginosa i boja que ha acabat amb un terrible maldecap d'ahir que em va obligar a aturar-me.


Com deia, vaig assistir al Next'06 que va organitzar Alfons Cornella. Ja està disponible el resum de l'acte a la web d'infonomia.

En el resum trobem moltes de les idees i intervencions que em van portar algunes grates sorpreses i algunes van ser molt interessants.


I en aquesta foto surto jo tot i que no se'm reconeix, però jo que ho recordo sé on era :-P




L'acte va estar molt bé i va ser estimulant. Amb ànim de crítica constructiva, diria que per a la propera edició m'agradaria trobar més diàleg i debat, encara que s'allargui una mica més.


Els assistents a l'event ens vam endur un parell de revistes “If...” i el llibre d'Alfons Cornella i Antoni Flores “La alquimia de la innovación” amb el sots títol “10 palabras para innovar”. El vaig estar llegint entre dissabte i diumenge i el tinc tot subratllat, ple d'anotacions, post-its...


El primer que crida l'atenció del llibre és la forma dinàmica d'estructurar-lo, al voltant de les 10 paraules, però que són en realitat 10 diàlegs amb un tema vertebrador. El llibre resulta extremadament amè, molt fàcil de llegir i engrescador. L'estructura dels 10 apartats, amb cites, conclusions i claus esquemàtiques al final de cada un, fan d'ell una eina didàctica de primer ordre.


Com a aportació personal, diria que en el fons el més important és l'actitud. Crec que en tots els capítols ho podem veure reflectit. En aquest sentit, el número 39 de la revista if... publica un article de Teresa Turiera que es diu Corning: Innovación, cuestión de actitud. Deixeu-me lloc per a una mica d'inventiva i així poder vaticinar: La innovació serà una actitud o no serà, Carme dixit :-D).


I sí, també tinc una crítica constructiva per al llibre i és la següent: dintre de les claus per a innovar a partir del fracàs, la primera diu textualment:


Una forma muy sencilla es instaurar la comunicación obligatoria de las lecciones aprendidas; todo proyecto tendría que tener dos lecturas: qué hemos aprendido en positivo y qué hemos comprobado que no se debe repetir.


Ara bé, crec que si volem ser prou coherents i donar credibilitat, els mateixos autors han de ser els primers en aplicar allò que prediquen i llavors seria millor canviar alguna cosa en l'apartat de Capilaridad, concretament a la pàgina 144 quan diu:


... un modelo en el que el director de cada sucursal pueda actuar según su propio criterio, adaptándose a las peculiaridades de su entorno, pero de manera que todos puedan enterarse y aprender de las prácticas de éxito, beneficiándose de las ventajas del trabajo en equipo.

Què tal si canviem això de “las prácticas de éxito” i en el seu lloc comencem a parlar de simplement “las experiencias interesantes” o bé "las lecciones aprendidas" (millors èxits i millors errors)?


En qualsevol cas, un llibre molt recomanable per a tothom, per a llegir i tenir prop per anar rellegint de tant en tant (o dia a dia ;-P).





Technorati Tags: , ,