dissabte, de novembre 26, 2005

La nova generació

Tinc el meu fill desolat: la comunicació amb el seu entrenador no és com a les pel·lícules. El noi ha intentat dues vegades parlar amb l'entrenador per demanar-li una de dues: o més assessorament o més oportunitats. Les dues vegades creu que no ha aclarit res. I és clar, el primer que m'ha dit és "no tornaré a anar a parlar-li".
Crec que ens trobem en una situació que descriu molt bé un article de Dans, "Esos molestos clientes", en Expansión. Denuncia un enfocament esbiaixat en algunes organitzacions, empresarials o no, que es manifesta en una insuficient comunicació amb el client. Jo diria que aquest comportament és com una mena de "malaltia organitzacional" perquè no respon ni a les necessitats del client ni a les característiques l'entorn. La societat ha canviat!

Espero que el tema evolucioni i que la relació del meu fill millori. Però sobretot espero que el meu fill, dintre d'uns anys, esdevingui un bon professional, conscient de la importància d'un enfocament correcte i de la comunicació a tots els nivells. Si continua amb el desig de millorar que li veig ara, aposto que ho aconseguirà.

1 comentari:

Anònim ha dit...

No puedo entender todo lo que dices porque sólo entiendo ingles y español.
Acabas de publicar en el blog de Dans relatando como te encontraste con su blog.
Yo fuí alumno suyo en el IE. Nos dio clases sobre CRM. Fue impresionante.
La relación con el cliente no es estratégico para muchas empresas porque lo delegan en sus call centers.
La oportunidad de crear canales de comunicación con quien te compra o va a comprar, depende del CRM como filosofía, no como herramienta.
La personalización depende de la educación, el saber que se quiere o tener herramientas mentales para poder tener seguridad en saber lo que se quiere, nos hará mejores clientes pero no sé si mejores trabajadores si las empresas siguene siendo "fabricas" de proyectos.
Lo malo de