dimarts, de març 28, 2006

Portaga

Acaba de sortir Portaga com a primer nominat per als Trophées e-tourisme 2006 en la categoria d'Innovació en marketing, segons ens contava Claude al blog col·laboratiu Actuvoyage (Si viviu a França i us agrada viatjar no deixeu de visitar aquest blog, perquè està sempre al dia amb tot de notícies interessants per als viatgers amants de l'e-turisme).

Portaga s'autodefineix com un
Travel Manager que funcionará des de l'Outlook. És a dir, imaginem-nos que hem d'organitzar un viatge en funció d'unes cites que tenim al nostre calendari: amb un dia determinat, una hora determinada i un lloc determinat. Llavors Portaga calcularà quina serà l'hora màxima d'arribada a l'aeroport per poder després enllaçar amb la resta de transports que ens portaran fins al nostre destí. Posarà al nostre abast les eines de comparació necessàries, no haurem d'introduir les nostres dades, perquè Portaga les sabrà. Quan ens haurem decidit i tinguem confirmades les reserves, Portaga ens actualitzarà el calendari amb la informació.
...I si hi ha algun canvi, algun contratemps...? Cap problema, Portaga recalcularà la resta de l'itinerari i actualitzarà les reserves.
Us deixo que vosaltres continueu imaginant el munt d'oportunitats més que s'obren. No serà fantàstic? I tot ho podrem controlar ràpidament, en qualsevol moment i en temps real a través del nostre e-mail!


Però no sé si tothom se n'alegra. Segons la revista
Savia, edició de març, més de la meitat de les agències de viatges del mercat espanyol, són pymes. Si ja en aquests moments es troben amb forts canvis amb la tendència a la desintermediació, em pregunto què farà la petita agència familiar, podrà sobreviure sola i aïllada en un futur no gaire llunyà?

Suposo que no ho sap ningú, però sembla comprensible que cada cop hi hagi més associacions, més integració, més consolidació i més inversió en TIC. Finalment, un factor molt important és que també podria ajudar una major especialització, tracte personalitzat i atenció al client.


No sé per què a mi ara em venen al cap dues qüestions:


1.- Amb aplicacions com Portaga, qui voldrà res en paper, estàtic, caduc? Ens imaginem que l'eliminació del paper deixi de ser una qüestió ecològica o pràctica per esdevenir un tema estratègic de satisfacció del client?


2.- Deixarem que Microsoft sigui l'única que treballi en oportunitats com aquesta? Imposant el seu software, hardware i les seves regles? Quan començarem a pensar en un Travel Manager per a Firefox, o millor, sense restriccions de software, disponible en qualsevol lloc i adaptable a tothom?
Technorati tags : e-tourism Travel Manager Portaga