dijous, de desembre 08, 2005

Aterrant a la blogosfera

Avui m'he trobat un missatge d'un company de la UOC que signa amb una adreça bloc i és clar, com que tot això és nou per a mi, de seguida m'ha picat la curiositat.

Quina sorpresa! M'ha agradat especialment una entrada que té sobre Negroponte and the Web 2.0 or the Four Classes of the Digital Divide . Per a algú que, com jo, acaba d'entrar a la blogosfera pot ser revelador per fer-se una primera idea de què està passant.

L'he relacionat de seguida amb aquesta entrada de l'estimat Jaume Roca . I també amb aquésta i aquésta d'Antoine .

El que ens conta Isma és que en l'anomenada bretxa digital podem distingir 4 tipus més o menys diferenciats. Copio i enganxo el seu text:

  1. Infrastructure: hardware, software and connectivity
  2. Capacitation and training: capacitation on infrastructure installation and maintenance, digital literacy (technological literacy and informational literacy
  3. Content and services: information, e-government, e-health, e-learning (not to be confused with capacitation), e-business, etc.
  4. e-Law and Internet government: intellectual property rights, domain registration, free access to the Internet, etc.

Per tant, haurem de tenir en compte aquests quatre aspectes alhora per poder fer-nos una idea de quines poden ser les conseqüències socials dels diferents avenços tecnològics, és a dir, de com interactua la tecnologia i la societat.

Sota el meu punt de vista personal, crec que la vessant més difícil serà el punt 4, aquí és on caldrà lluitar amb més intel·ligència. De totes formes, si alguna cosa tinc clara és que no es pot obviar cap aspecte.

Molt bona la reflexió final d'Isma sobre què és bo i què és dolent. L'expressió que utilitzem és un parany perquè en realitat no hi ha res de dolent ni de bo en l'essència de les coses, solament podem qualificar les relacions, les interaccions i sempre en referència a un objectiu.

Ui... que això del blogging cada dia és més interessant!