diumenge, de febrer 05, 2006

Blog de la rectora, Open Office i optimisme

El passat 16 de desembre, es publicava la notícia que la UOC feia un canvi en la direcció i l'entranyable Gabriel Ferraté donava pas a la nova rectora, Imma Tubella. I què és el primer que ha fet la nova rectora? Obrir el seu Blog !!!

Des d'aquí la meva enhorabona, crec que aquesta és una entrada molt bona, que li dóna una oportunitat magnífica per apropar-se a la comunitat. Diu que solament publicarà de forma intermitent perquè el vol portar ella de forma personal. Fantàstic!

De moment encara només poden participar els uoquis, però espero que això solament sigui part del procés de primer rodatge i espero que aviat estigui obert a tothom i funcioni com qualsevol blog normal.

En el seu últim post, la rectora comenta que s'ha decidit a fer servir l'Open Office. Com m'alegra veure-ho en boca de la rectora! Jo ja fa 3 anys que no utilitzo altre, però tenia fins ara sentiments contradictoris. D'una banda estava encantada perquè m'agradava la suite, tenia tots els diccionaris que volia, era completament compatible i no em donava cap problema, ni a mi ni a cap persona a qui he enviat els fitxers (ningú s'ha queixat fins ara). Però d'altra banda, sabia que la UOC especifica que cal utilitzar Microsoft Office i això em feia sentir malament, tot i saber que no estava fent res mal fet. Saber que la rectora també s'ha decidit a provar el canvi m'alegra moltíssim.

Actualment he volgut fer una passa més enllà i ara utilitzo el Portable Open Office. El porto al meu Pen Drive penjat del meu clauer i així, vagi on vagi sempre puc disposar dels meus diccionaris, les meves col·leccions, etc. També porto el meu Portable Fire Fox i així sempre tinc els meus bookmarks, les meves extensions i puc navegar a la meva manera vagi on vagi. Espero amb ganes que entre els projectes nous estigui el de configurar el campus per què a més a més del Mozilla i l'IE també es pugui utilitzar el Fire Fox (?). Seria una altra bona notícia per a mi.

En fi, que veient com van les coses a la Uni, començaré el proper semestre amb molta il·lusió i moltes ganes.